معرفی نشریات

افتتاحیه بیست‌ و‌ نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در کرمان

آیین افتتاحیه بیست‌ و‌ نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با حضور مسئولان، شاعران برگزیده کشوری و مردم مشتاق شعر و ادب در کرمان برگزار شد.

آیین افتتاحیه بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی و محفل «عرض ارادت به آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، شاعران برگزیده کشوری و استانی و مردم مشتاق شعر و ادب در حسینیه مرحوم حاج ماشاءالله خدادادپور (پیرغلام حسینی و شفا یافته آن حضرت) برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کرمان به مدت دو روز میزبان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فارسی شعر فارسی رضوی است، اظهار داشت: آغاز این برنامه‌های این جشنواره با تجدید میثاق شاعران با شهدا و شعرخوانی در جوار مزار شهید سلیمانی همراه در محل گلزار شهدای شهر کرمان همراه بود.

وی با اشاره به اینکه مردم کرمان برای بیست و نهمین سالی است که توفیق برگزاری این جشنواره نصیب‌شان شده است، گفت: جشنواره بیست و نهم نیز به مدت دو روز در کرمان برگزار می‌شود و طی این مدت برنامه‌های متوعی در نظر گرفته شده و در برگزاری این برنامه‌ها تلاش شده تا خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره بیست و نهم ارسال شده است، ادامه داد: پس از بررسی آثار در نهایت به 200 اثر رسیدیم که در مرحله داوری نهایی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تنوع خوبی در اشعار رسیده به جشنواره وجود دارد، افزود: این جشنواره در سه بخش کلاسیک، نو و ترانه برگزار شده و بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در دوره بیست و نهم رسیده است، بیان کرد: پس از بررسی آثار در نهایت به 700 شعر و در مرحله بعد به 200 اثر رسیدیم که در مرحله داوری نهایی قرار دارد.

روحی با اشاره به اینکه پیوند بین مردم و شعرخوانی که از سال گذشته شروع شده الگوی جدیدی برای چنین جشنواره‌هایی است، گفت: آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی فردا شب در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود و در این آیین 6 شاعر برگزیده و 6 شاعر قابل تقدیر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال آینده سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی در کرمان برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری دوره سی‌ام این جشنواره  ویژه برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، در آیین افتتاحیه بیست‌ و‌ نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی که همزمان با شب ولادت حضرت معصومه(س) از سوی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی به‌صورت عمومی برگزار شد، تعدادی از شاعران منتخب و جمعی از شاعران استانی به شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم، محمدحسین ابوترابی از قزوین، ملیحه آخوندی از مشهد، محمد زارعی از دلیجان، فائزه امجدیان از قم، عباس صادقی‌زرین از تهران، جواد گردویی و معصومه‌سادات اسدیان از مشهد، فهیمه مجیدی، اکرم توکلی و عبدالرحیم عبدالکریمی از کرمان، مریم محبی از نرماشیر، محمدتقی دامردان از افغانستان و ناصر فیض به قرائت اشعار خود پرداختند.

اختتامیه بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی عصر جمعه از ساعت 19 با حضور جمعی از شاعران نامدار کشوری در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار و از برگزیدگان این دوره تجلیل خواهد شد.

به گزارش تسنیم در آیین افتتاحیه بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی همزمان با شب ولادت حضرت معصومه(س) در خانه حاج‌ ماشاالله خداداد‌پور که امروزه تبدیل به بیت‌الحسین(ع) شده است برگزار شد؛ این خانه یکی از خانه‌های قدیمی کرمان است که مراسم روضه از زمان شفای صاحبخانه در آن برگزار می‌شود و سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. حاج‌ ماشاالله خداداد‌پور نجار جوانی بود که پزشکان از درمان او قطع امید کرده بودند و همه انتظار مرگ او را می‌کشیدند اما مورد عنایت ویژه اباعبدالحسین(ع) قرار گرفت و شفا یافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا